vineri, 8 iulie 2011

Comentariul meu

Pfuiii....
Pai cine "face" copii doar pentru a le scoate ochii, isi merita destinul de a fi mutat de la umbra la soare. Cine vrea sa faca copii pentru ale considerente, e obligat sa-si asume diversele a(fe)ctiuni ale copilariei cat si post majorat.
Fiecare e liber sa procreeze sau nu. Nu mai suntem in era agricola in care, fara 5-8 copii, nu poti avea grija de pamant.
Cat despre articol, e simplu! Este reclama la ce ar trebui sa faca un parinte iubitor conform standardelor societatii moderne capitaliste bazate pe consum. Adica NEAPARAT sa-i cumpere masina copilului la absolvire sau majorat. Ete fleosc! Cine poate si vrea...sa-i cumpere. Nu mai intra in discutie ca acel copil poate sau chiar obligatoriu, este un mic iresponsabil care va defila cu masina prin oras, la un minim de 80/h si inevitabil se va termina...stim destule cazuri cum!
Este pana la urma o mica manipulare socio-economica, poleita cu o poveste populara cu talc.
Parintii cu capul pe umeri isi vor ajuta copilul sa-si cumpere o masina la majorat. Preferabil aia veche de familie pentru ca mana de sofer bun se face pe o masina cu vechime. La o masina noua, (mai ales cum sunt astazi) daca te lasa vreun senzor, esti mancat. La una veche, ii stii deja hibele si nu te poate lua prin surprindere.
In alta ordine de idei, nici de masina nu poti trage ca un adolescent sau proaspat adult in care hormonii dicteaza reflexele. Poate viziunea mea despre acest aspect nu este cea mai buna, dar cu siguranta este cea mai prudenta. As prefera telefon de la copil decat unul de la spital sau politie.
Parerea mea...care este!

2 comentarii:

  1. Da, mi-a placut articolul lui Tzipi si sa stii ca are dreptate cu boracii parvenitilor. Societatea asta consumerista tine surprinzator de bine mai ales cand si parintii si copii sunt atat de retarzi incat sa puna botul la toate reclamele lor.
    Problema insa este cea a bombardarii cu tendinte consumeriste. E in trend sa cumperi intr-una. Nu conteaza ce. Cat mai mult si cat mai scump.
    Tehnicile de marketing ale supermarketurilor sunt un exemplu concludent. Muzica ambientala aleasa cu grija, marfurile asezate "cu schepsis" ca pana ajungi la produsul pe care-l aveai acasa in plan, sa-ti "sara-n ochi" alte 6-7 produse care "n-ar strica sa le iau... sa fie acolo".
    Si omul cumpara, cheltuie, nu importa ca nu are nevoie de obiectele respective. N-are importanta ca va folosi respectivul obiect o data pe an sau peste 5 ani sau niciodata.
    Banul se duce si se duce ireversibil. Si de intrat in buzunarul tau intra greu.
    Un alt aspect al fi acela al concurentei sociale. Daca tu n-ai cel putin aceiasi cai putere ca vecinu', esti cu o clasa sociala mai jos. Daca nu-ti pui termopane esti "parlit".
    Daca nu-ti tragi concediul in Grecia ca amicii tai, te trezesti, incet, incet, ca se face un gol in jurul tau. Te exclud din anturajul lor. Pentru ca nu poti tine pasul. Nu poti (sau nu vrei) sa cumperi la fel de mult,de inutil, de prost. Iti cheltui agoniseala cu chibzuinta si eficienta. O astfel de atitudine iti inchide rapid usa "prietenilor pe viata" atata vreme cat ai bani pe card.
    Sau ma dovedesc de-un anacronism infantil penibil?

    RăspundețiȘtergere
  2. da...
    apropo de consumerism... ma distreaza teribil astia cu "telefoanele destepte". si-a luat un prieten un astfel de aparat cu 16 milioane (tot de la un prieten, ca nu era nou). asta cand si-a dat seama ca a luat teapa, l-a luat la intrebari pe celalalt si ca sa ramana prieteni, vanzatorul i-a mai dat pagubitului o broasca testoasa ca compensatie... :)))
    si l-am intrebat: ,,dar ce stie sa faca telefonu' asta?"
    raspuns: ,,ooooo! stie o gramaaaada, numai ca eu nu le stiu folosi... si mi-ar trebui si internet ca sa le pot folosi..."
    dar are "telefon dastept"? are! moare femeile cand ii vede telefonu'? moare! :))))

    RăspundețiȘtergere