duminică, 4 august 2013

Carti carti carti

Stiu ca ma duce mintea la multe tampenii si la idei sucite la care putini s-au gandit insa cum paranoia nu este niciodata de ajuns cred ca trebuie sa citesc si mai mult decat pana acum. Asa ca ma puteti ajuta sa gasesc urmatoarea idee in mica mea paranoia. De cativa ani cochetez cu materialele de constructii. Normal ca alte utilizari ale materialelor fata de mainstream. Nu stiu daca si altora le-a debitat mintea ce-i bese mie dar trebuie sa citesc si sa ma conving. Am nevoie de urmatoarele carti:




A doua carte are are si un link de cumparat insa in spiritul meu de ubuntu nu am sa dau bani pe ea. Ar trebui sa muncesc doar sa-mi cumpar carti pe lumea asta iar asa ceva nu se poate. 
http://www.amazon.com/CLAY-MATERIALS-USED-CONSTRUCTION-ENGINEERING/dp/186239184X

Daca stiti vreun arhitect sau cum sa "gasiti" cartile astea pe internet v-as ramane recunoascator.

6 comentarii:

  1. Sall. Baga un ochi aici : http://cartidintei.wordpress.com/
    Printre titluri gasesti ceva legat de costructia caselor din cob, precum si alte chestii interesante. Toate materialele sunt downloadabile free.
    In special "Hand sculpted house: e o mina de aur pentru informatiile concrete pe care le aduce.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc. Le am deja pe acelea. Ce vreau eu din aceste carti este altfel de informatie. De exemplu date despre bentonita. Trecand de la hidroizolare de fundatie, ciment portland si ajungand la constructia de lacuri artificiale se poate face de exemplu cu acest lut. NU exista pana acum nici un studiu care sa arate/dovedeasca ca impermeabilizarea unei fundatii/case cu anumite substante naturale face ca betonul si alte metode moderne sa ajunga obsolete.

    RăspundețiȘtergere
  3. Testo, daca in fundatia unei case faci un drenaj inteligent din PVCG, nu mai ai nevoie de beton... Gasesti in Hand sculpted house planuri in detaliu, explicatii si desene concrete. Exista case din cob care rezista bine merci de peste 500 de ani in tari cu clima foarte umeda precum Anglia.
    Studiile oficiale sunt facute de cei platiti de firmele de costructii pentru a le fi promovate materialele produse de ei- materiale cu preturi nesimtit de mari si cu durabilitate indoielnica. Mortarul dacic, de exemplu, rezista foarte bine in ziduri si dupa 2000 de ani... Var, nisip, lut, paie si apa, amestecate in proportii corecte ridica minuni cu preturi minime. O podea impermeabilizata cu ulei de in si ceara de albine e mai durabila si sanatoasa decat una din beton si nu e atinsa niciodata de igrasie. In locul tiglelor sau tablei pentru acoperisuri, se pot obtine la preturi modice ( si munca personala) adevarate scuturi din sita ( deosebita de sindrila prin faptul ca lemnul e despicat pe lungimea fibrei iar nu taiat cu fierastraul dupa modelul sindrilei). Tratata cu ulei ars, sita rezista peste 100 de ani fara probleme iar pretul este derizoriu in comparatie cu materialele moderne a caror garantie nu trece de 50 de ani.
    Si atunci ma intreb... de ce sa ma bag sclav in banci pana oi da coltul ca sa-mi fac o casa din materiale moderne, o casa pentru care voi cheltui o caruta de bani ca s-o intretin si incalzesc iarna si racesc vara, cand imi pot construi una din materiale naturale, suficient de bine gandita astfel incat sa pot folosi din plin orientarea in teren pentru a avea racoare gratis vara si caldura cu costuri minime iarna? Singurul lucru care imi lipseste e terenul. In momentul in care o sa-l am, o sa imi fac si casa la care visez cu preturi minime. Unii au incercat, au reusit si si-au pus experientele pe hartie si practic umarul la ajutor in a costrui si casele altora. Multe ar fi de spus.... Citesc si eu tot ce-mi pica in mana pentru ca am extrem de multe lacune in multe domenii.
    Toate cele bune,
    Shino.

    RăspundețiȘtergere
  4. aha. Ronin huh?
    PE de alta parte e bine de stiut la ce se folosesc anumite lucruri din perspectiva unui arhitect mainstream pentru ca astia au bani si isi permit studii. Zic si eu ca e mai bine sa invatam tot ce se poate.

    RăspundețiȘtergere
  5. mai mult de atît ... doar dacă insiști. Nu știu dacă e downloadabilă, dar o poți citi aici:
    http://www.scribd.com/doc/152661391/Clay-Materials-Msed-in-Construction

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc si scuze de intarziere. Eram pe coclaurile tarii. Aveam linkul ala dar nasol cum sunt vreau mai mult. O am prin amabilitatea Pupezei ;) A si merci de balariile lui Coccanoer. Sau era Holzer? Ma chinui si eu acum cu niste paie d'ale lu' Magwood.

    RăspundețiȘtergere